SD är sossar med Sverigeflaggor

Jag har länge, i mitt tycke ganska fyndigt, hävdat att Sverigedemokrater inte är något annat än ”(S)ossar med (S)verigeflaggor”. Även om jag misstänker att andra inte håller med mig om nivån av fyndighet i detta uttalande är det skönt att få det bekräftat av ärkesossen Urban Ahlin. Via fackets skanderande av ”GO HOME!” till utländska arbetare och den gode Görans uttalanden om social turism till Löfvens vilja att förbjuda människor som inte är svenska medborgare att komma till Sverige och arbeta annat än i bristyrken tycker jag inte att sossar har någon som helst rätt att sätta sig på höga hästar och se ned på SD, UKIP eller något annat ”invandringskritiskt” parti när det kommer till just invandring.

Jag köper att många människor tycker att det är dåligt att människor kommer hit och lever på bidrag, men om du ställer dig upp och säger ”Du är inte Svensk, så du får inte jobba i Sverige!” till någon stackare som kommit hit, fått jobberbjudanden och vill leva laglydigt och skapa sig ett bättre liv i Sverige har man ingen rätt att i nästa andetag kalla SD för rasister.

För min del tror jag inte att särskilt många sossar eller SD:are är rasister. Däremot tror jag att de flesta i båda partierna helt enkelt älskar idén om att få så många riksdagsplatser som möjligt mer än idén om att alla människor som vill bör få komma hit och försörja sig själva. Heller Sverige åt Svenskarna om det innebär än sosseregering än alternativet, verkar de tycka. LO vill inte ha konkurrens från arbetskraft från andra länder som kanske är villig att arbeta hårdare för en lägre kostnad, och då får allt sossarnas prat om att alla människor oavsett ursprung är lika mycket värda stryka på foten.

Lämna en kommentar