Det är inget fel med att vara man!

Efter att ha tröttnat en del på debattartiklar som anklagar manlighet för att förstöra miljön eller att ”män”/manligt beteende skulle förtjäna någon form av hat i största allmänhet bestämde jag mig för att ge mina två cent. Jag är inget större fan av att försöka skriva ihop inlägg på 3000 tecken eftersom det gör argumentation med något slags djup ganska svårt, men här är i alla fall resultatet. Helst skulle jag dock ha sett en roligare rubrik, typ ”Det är inget fel med att vara man!”.

 

 

2 thoughts on “Det är inget fel med att vara man!

  1. Bra artikel som en motvikt mot allt kollektivistiskt manshat. Önskade däremot att en sådan artikel inte skulle behövas utan att alla enskilda människor behandlas ut efter sina handlingar. Blir ännu mer upprörd när jag hör hur en gammal bekant jag träffade på som jag inte träffat på många år idag bestämt sig för att rösta på Fi. Visste ju att han var Vänster även om han påstår sig att gilla vissa libertarianska drag, men förstår samtidigt inte hur han kan hata Vänsterpartiet men älska Fi ? Ser väldigt få skillnader.

Kommentera

