Almedalen

Det är många människor som frågat mig om jag ska till Almedalen, eller åtminstone om Liberala partiet ska dit. Ett gäng från partiet ska dit, men jag ska inte dit. Det finns två huvudsakliga anledningar till detta:

1. Jag är en introvert person som avskyr folksamlingar och har svårt för politiker.

2. Jag är en småfet vit man med en hy som inte är skapad för solen.

Tillsammans leder detta till att en solig ö full av politiker inte bara kunde vara beskrivningen av Almedalen på sommaren, utan även en ganska exakt definition av helvetet. Istället för att åka dit tänker jag därför åka och fiska i Jämtland med far och kusin. Eventuella storfångster dokumenteras och läggs upp framåt slutet av juli.

One thought on “Almedalen

  1. Hahhahahahhahahahhahahahah: Det där var ett väldigt konstigt inlägg när alla andra inlägg jag läst på denna blogg har varit väldigt sakliga och intressanta. Men om du skulle företräda Liberala partiet en vacker dag i riksdagen t.ex är väll Almedalen ändå bra träning för att träffa folk ?

    Småfet vit man säger du: Nja finns nog de som är mycket tjockare på plats. Sen vad har det med saken att göra om du är det enligt dig själv ? Sen kan jag ju iofs förstå om du inte vill bränna dig, men så mycket sol kan det väll inte vara och det går ju att smörja in sig:P
    Det ända jag har förståelse för är om du gillar och fiska och prioriterar det. Även om jag personligen inte gillar det så värst mycket mer än vanligt metande någon gång:P

    Men visst alla gör ju som dom vill då vi lever i ett halvfritt land. Själv hade jag gärna åkt till Almedalen för första gången i år för att nätverka, intressanta föredrag plus att det är valår och bra tillfälle för att börja engagera sig på riktigt: Men blir inte av då jobb och annat kommer emellan här hemma i Stockholm istället.

Kommentera

