Rödgrönrosa röra?

Jag har inte riktigt någon koll på vad Almedalen kostar varje år, men här är saker som hänt under den vecka vi dumpade ett par tusen politiker på en ö:

Väl använd tid?

Mest magstarka i år? Hur tror du det går hem om vi skulle råka behöva ha något utrikespolitiskt att göra med Finland?

 

Jag skulle kunna hävda att ordet ”verklighetsförankring” slår mig, men jag är tyvärr inte en tillräckligt fräck lögnare.

”Någonstans måste det vara nog och den vite heterosexuelle mannen måste säga ifrån. Det har gått för långt nu. Åsa Romsons tal i Almedalen igår kväll verkar vara ett solklart fall av hets mot folkgrupp, och Miljöpartiets kvinnliga språkrör bör anmälas.

Naturligtvis kommer en sådan anmälan att läggas ner, men det är principiellt viktigt att markera att vita heterosexuella män faktiskt är en del av Sverige och att miljöpartiet inte kan säga vad som helst om oss. Vi må vara en minoritet, vilket Åsa Romson så tydligt påtalar i sitt hetstal, men då är det desto viktigare att vi inte missaktas och hetsas mot.”
Det var även den typen av retorik som Romson stod för som delvis inspirerade mig till att skriva min debattartikel om att det inte är något fel med att vara man.

 

 

Då jag endast har sporadisk tillgång till internet under helgen kan det ta en stund innan kommentarer och sådant blir godkänt om du inte kommenterat tidigare. Ha överseende.

Kommentera

