Min första näthatare!

Jag fick just min första näthatare, det känns bra. Såhär skrev en ”Felix” på sidan ”Om mig”. Jag tar mig friheten att publicera det här istället för på pagen, då den där riskerar att inte få samma uppmärksamhet.

”Kliché-libertarian, no shit. Alla kliché-libertarianer jag hittills har träffat kan också beskrivas som lönnfeta mobboffer som som vill hämnas på samhället. Väx upp hörrni, hela bunten. Det är sorgligt att ni hade pc på pojkrummet och lärde er att spela påker och köpa aktier istället för att dansa och knulla.

Det är inte samhällets fel att vissa av oss inte kan uppleva kärlek. Gå till en läkara, skaffa en diagnos, gråt om du behöver (kan) det, men ge fan i att bete er som bäbisar, ta ansvar över era jävla liv istället för att grina över att en majoritet av oss trivs bra med systembolag, statliga apotek, LAS, och den sexlagstiftning vi har.

Det är inte alla av oss som kan försörja oss på pokerspel, och det är inte du som blir tvungen att sälja din fitta, det är inte du som är fjorton år när cannabis börjar säljas på pressbyrån, det är inte heller du som hoppar mellan tre olika bemanningsjobb.

Är det så jävla svårt för er kliché-libertarianer att känna solidaritet med andra människor? Dom andra, medelsvenssons, latmaskarna, kollektivet består för visso av dom som inte ville dansa tryckare med tönten på skoldiscot, det är såklart taskigt, sorgligt.

Men sluta för helvete att bete dig som ett småbarn, sörj istället för att hämnas.”

 

Jag skulle vilja betygsätta det såhär:

Hat: 1.5/5 – Lite, men saknar passion. Dessutom totalt utan hot eller dylikt

Stavning och grammatik: 3.5/5 – Något stavfel men på det hela taget bättre än jag väntat mig.

Tes: 3/5 – Osammanhängande argumentation, men ändå en röd tråd. Oklart från vilket håll han angriper, han låter lite som en folkpartist eller sosse, men jag är inte riktigt övertygad.

Totalt skulle jag alltså ge det 8/15, vilket får vara klart godkänt som ett första försök. Tack så mycket Felix, du förgyllde min lördagsmorgon 🙂

 

 

One thought on “Min första näthatare!

  1. Hmm, förstår inte vad syftet med hans text överhuvudtaget var och vad för budskap han ville framföra om llibertarianer. Lustigt troll

Kommentera

