Beatrice Ask gör det igen

Beatrice Ask är ute och cyklar igen:

beatriceask

 

Ett par reflektioner:

  • Vad har rad ett och två med varandra att göra?
  • Hur sjutton hittar man inte valet på Unibet? Odds -> politik -> Sverige.
  • Definitionen av spelteori är ”the study of mathematical models of conflict and cooperation between intelligent rational decision-makers”. Hade det inte varit för att Ask var en av spelarna och det därmed inte riktigt funkar hade definitionen varit ganska klockren på en valrörelse. Tror nästan jag ska göra en podcast för att förklara.

Jag å min sida gillar det här med betting, mitt största bet är på att FI inte kommer in och med tanke på att jag fick det för i snitt 1.925 gånger pengarna eller så och att det nu är nere på 1.4 så ser det rätt bra ut såhär långt. Det gör mig även glad att Beatrice Ask verkar negativt inställd till något jag håller på med, det betyder i allmänhet att man är rätt ute.

Tack till Beatrice Fredriksson för skärmdump och tips.

One thought on “Beatrice Ask gör det igen

  1. Men jag fattar som att hon menar att media ägnar sig för mycket åt att försöka förutse vem som vinner, istället för att hjälpa folk bedöma vem dom vill ska vinna genom att ”diskutera sakfrågor”. På så vis är det väl iallafall begripligt vad hon säger? Sen att valet inte är med i unibet…där försökte hon nog bara låta smart utan att först se sig för.

Kommentera

