Zombiepost

Med anledning av den här posten och det faktum att jag är åtminstone ett halvstort fan av B-filmer känner jag att jag måste få lägga mig i det hela. Om hela den här grejen med förberedelser inför en Zombie-invasion är en prioriterad fråga för någon så finns det ett par saker att tänka på. Den första är möjligen att ta lite frisk luft och överväga sina prioriteringar, men det finns även fler saker. Främst tänker jag på följande:

  • I zombie-filmer är det oftast staten, eller möjligen stora företag, som ställer till det. Det är sedan civilsamhället i form av frivilliga sammanslutningar som räddar världen. Libertarianer gillar civilsamhället.
  • Skjutvapen är bra att ha om man blir anfallen av en zombie. Liberala partiet med all sannolikhet det mest vapenvänliga partiet i Sverige.
  • Jag gissar att preppers och människor som har en så kallad ”Bug-out-bag” är klart överrepresenterade i libertarianska kretsar. Det finns till och med ganska många som drömmer om att flytta ut på landet och bli självförsörjande. Mest för att slippa staten, men det är rimligt sunt ur en ”överleva zombie-apokalyps-synpunkt” också.

Överlag känner jag att det här med självständighet, ansvarstagande och annat som uppmuntras i liberalismen gör det till den uppenbart överlägsna ideologin för att överleva en zombiekatastrof.

Kommentera

