Äldre män är i alla fall trevligare än CUF

Mitt huvudargument för påståendet i titeln är att äldre män tenderar att ha riktiga jobb och bidra till samhället, medan åtminstone delar av CUF är politiska broilers som hoppas kunna försörja sig på ”politik” eller ”någon annans pengar”. Anledningen till att jag känner att jag vill skriva detta är Hanna Wagenius (C) nya visningsbild på facebook:

Hanna W

Jag har fått ett bra gäng meddelanden som gjort sig lustig över den (förvånansvärt nog inte från äldre män, gruppen icke-CIS-män dominerar helt) och känner att jag nästan är tvungen att posta den eftersom jag hela tiden vidhållit att Hanna är en trevlig ung dam. Lite tveksam till hur pass kreativt det är att klanka ned på äldre män när de kampanjar för att en äldre man ska få fortsätta vara statsminister.

Kommentera

