Snabbköpskassören i kvarteret där jag bor?

Nu orkar jag inte mer val än att dela ut några valsedlar. Så jag vill skriva om något upplyftande istället. Idag gick jag förbi vår lokala handlare. I kassan satt en snubbe som jobbat där på slutet och måste vara den enskilt bästa arbetaren som funnits i en livsmedelsbutik. Han är alltid trevlig, hjälpsam och jag har aldrig sett honom utan att leende på läpparna. Trots att det bara ett par hundra meter längre bort finns en annan butik med större urval och eventuellt något lägre priser (osäker) som jag tidigare alltid handlat på har jag nu börjat göra ungefär hälften av mina inköp på den här nyöppnade butiken, uteslutande för att snubben i kassan är så oerhört trevlig. Jag passade på att nämna det för honom i eftermiddags när jag handlade där och tanten bakom mig i kassakön stämde in i hyllningarna. Med lite tur gjorde det hans dag bättre.

Affären jag snackar om är en Tempobutik på  Fridhemsgatan, och så länge du inte letar efter något ovanligt kan jag varmt rekommendera den.

Det gör skillnad att vara en så bra människa man kan och anstränga sig lite extra. Hjälp dina grannar, ta hand om dina vänner och ge främlingar ett leende när du träffar dem (om du inte ser för creepy ut, i så fall får du träna framför spegeln först…). Det gör världen lite bättre och du får antagligen igen det.

Kommentera

