Världens sämsta reklamfilm?

Det där klippet, som någon ovänlig själ länkade till mig, får mig att känna att jag behöver en rejäl whisky för att jag ska orka ta mig igenom det. Det finns så mycket som är konstigt här.

Ja, det finns massor av Jameson i The Wire och True Detective på HBO, om jag stödjer sådan kvalités-TV genom mina whiskyval blir jag bara glad.

Hur mycket livskvalité är inte en öl till Fotbolls-VM? Det kan till och med vara lättöl.

Jag trodde ”Öl-flickor” var en tysk grej, där har de rimligen aldrig haft problem med försäljningen?

Hade jag varit konspiratoriskt lagd hade jag misstänkt att det snart kommer ut att personen som gjorde reklamfilmen faktiskt gjorde den full och att det hela skulle fungera som ett avskräckande exempel när det kommer till fylleri på jobbet. Det handlar dock om nykterhetsföreningen, så det är nog inte så.

Man behöver inte alkohol för att ha roligt, men utifrån den här filmen kan vi nog misstänka att det är viktigt att hålla sig borta från nykterhetsrörelsen för detsamma.

Nu blev jag sugen på en öl, händer det något ikväll?

Kommentera

